Wikia

Star Trek en català Wiki

Domini

Discussió0
177pàgines en
aquest wiki
Domini
Domini.png
Forma de governPoliarquia (els fundadors)
FundacióAny -8000 pels canviants
Cap d'estatEls fundadors
Cap de governEls fundadors
Comandant en capEls fundadors
Autoritat judicialEls fundadors
Òrgan executiuEls fundadors
Òrgan legislatiuEls fundadors
CapitalPlaneta dels canviants
Llengua oficialDominiès
MonedaNo hi ha
Cos religiósCulte als fundadors
Format perFundadors, Vorta i Jem’Hadar.
AliatsCardassians, Breen
EnemicsFederació Unida de Planetes, Klingons, Romulans, Bajorans, Borgs, Ferengis

El domini és una poderosa aliança de pobles del quadrant gamma. El Domini va ser creat fa 2000 anys pels fundadors. Els Fundadors són una raça de canviants, romanen en estat líquid la major part del temps, però són capaços de canviar a voluntat la seva forma.

A més van enviar al llarg de la galàxia a 100 nens, amb la intenció que algun dia tornin i informin de les seves experiències. Entre ells està el cap de seguretat de l'estació espacial Espai Profund 9, Odo.

Des d'aquest remot lloc van començar a desenvolupar el Domini. Per a això van crear, mitjançant enginyeria genètica, a altres races, qui s'encarregarien de dur a terme la seva política: els Vorta i els Jem’Hadar.

La relació entre els canviants i els Vorta va començar quan un Fundador ferit va ser ajudat per un grup de Vortes, per llavors éssers petits i poc evolucionats, que vivien en arbres i s'alimentaven amb nous i fruites. Els fundadors, com agraïment, van alterar genèticament als Vorta, convertint-los en actors principals de la política del Domini.

Els Fundadors també van crear mitjançant enginyeria genètica als Jem’Hadar. Aquesta poderosa raça de guerrers viuen únicament per a combatre i servir-li als Fundadors, a qui consideren déus. Els Jem’Hadar són coneguts per ser despiadats amb els quals no compleixen les disposicions. Un exemple és el dels habitants d'un planeta del sistema Telpas que van ser infectats amb una malaltia anomenada "l'infortuni" i van sofrir per generacions. Aquests guerrers van ser qui van realitzar la gran expansió del Domini en el Quadrant Gamma. No obstant això, tenen una curta expectativa de vida, i requereixen una enzim isogènica anomenada ketracel blanc, o simplement "blanc", per a poder sobreviure. Aquesta enzim les hi proveeixen els Vorta.

Quan el forat de cuc bajorà va ser descobert en 2369 per la Federació Unida de Planetes, moltes persones del Quadrant Alfa van començar a establir-se en l'espai del Domini. Entre ells equips d'exploració de la Flota, colonitzadors bajorans i comerciants ferengis. El Domini es va assabentar i va enviar un missatge intimant al retiro de les noves colònies bajoranes.

A més van manar agents a infiltrar-se en els governs del quadrant alfa, la majoria d'ells Fundadors.

Aquests agents, com l'impostor del General klingon Martok, van intentar desestabilizar la política del Quadrant, per a fer-ho més susceptible a un atac del Domini.

En 2373, el Domini va fer un pacte amb la Unió Cardassiana, primer pas del seu establiment en el quadrant alfa. Poc després van iniciar accions de guerra cap a la Federació i els seus aliats.

Races de Star Trek
AndroidesAndorians (Andòria) • ArcadiansBajorans (Bajor) • Betazoides (Betazed) • BinarisBorgsBreenCardassians (Cardàssia) • DenobulansEl-AuriansEntitat cristaŀlinaFerengis (Ferenginar) • Fundadors / Jem’Hadar / Vorta (Domini) • Humans (Terra) • HirògensInsectoides (Espècie 8472) • KazonKlingons (Kronos) • OcampaContinuum QRomulans (Ròmul i Rem) • SúlibansTalaxiansTeŀlarites (Teŀla) • TholiansTrillsVulcanians (Vulcà) • Xindi

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori